Etika
a transparentnost
Naše práce pro klienty je velmi rozmanitá, různorodé jsou i naše týmy, co ale všechny naše zaměstnance spojuje, jsou firemní hodnoty a zaměření na kvalitu. Integrita, etické jednání a transparentnost jsou základními pilíři naší činnosti. Snažíme se jít příkladem a pomáhat i našim klientům k větší transparentnosti. Naše činnost podléhá přísným regulacím a kontrolám. K dosažení kvality nám pomáhá i sdílení informací a znalostí napříč firmou.
Dodržujeme profesní standardy
Řídíme se nejvyššími profesními standardy, na jejichž základě poskytujeme služby klientům.
Spolupráce s klienty
Dodržování pravidel a postupů v oblasti přijetí klienta a zakázky a pokračování ve stávajících vztazích jsou důležitou součástí řízení rizik.
Každý rok opětovně posuzujeme, zda ve spolupráci s klientem pokračovat. V rámci tohoto procesu rovněž zvažujeme, jestli je třeba pro následující zakázku, kterou pro daného klienta provedeme, zavést dodatečné postupy řízení rizik a kvality (může se jednat o přiřazení dodatečných odborných pracovníků k zakázce, např. posuzovatele řízení kvality zakázky, nebo zapojení dalších specialistů).
Pomáháme našim klientům získávat novinky a setkáváme se s nimi například na konferencích, školeních a seminářích, které pro ně organizujeme. Připravujeme také srovnávací studie trhu, analýzy nebo průzkumy.
Zásady práce na zakázkách
Naše týmy se skládají ze specialistů s relevantní odborností a potřebnou zkušeností. Aktivně řídíme všechny procesy v průběhu zakázky a pečlivě monitorujeme dohodnuté milníky, upozorňujeme na ně a držíme se stanoveného harmonogramu. Pracujeme efektivně a využíváme maximum našich znalostí tak, aby naše vzájemná spolupráce s klienty byla co nejpřínosnější.
Nedílnou součástí našich procesů je dodržování nezávislosti. V rámci řízení nezávislosti používáme celosvětovou aplikaci KPMG, která zaznamenává a sleduje investice společností KPMG včetně osobních investic partnerů a manažerů.
Dále pro řízení nezávislosti a konfliktů zájmu používáme globální elektronický systém, který umožňuje prověřit a schválit obchodní vztahy KPMG a klientů v rámci sítě našich kanceláří po celém světě. Pomáhá tak zajistit, aby každý zakázkový tým v rámci členských společností KPMG poskytoval pouze služby, které nejsou ve střetu s principy nezávislosti a nestrannosti.
Členské společnosti KPMG mají striktní vnitřní směrnice pro zachování důvěrnosti informací souvisejících s klienty, a proto jsou všechny informace získané během zakázek považovány za důvěrné. Všichni zaměstnanci KPMG, včetně pracovníků administrativních, podpůrných a technických oddělení, jsou zavázáni dodržovat mlčenlivost.
Principy a nástroje řízení kvality a rizik
Zavedli jsme komplexní systém řízení kvality a rizik, který plně zohledňuje požadavky Mezinárodního standardu pro řízení kvality (ISQC 1), etických kodexů pro auditory a účetní znalce, daňové poradce a advokáty a rovněž i pravidla vyžadovaná zahraničními regulátory.
Obecně systém řízení kvality stojí na následujících pilířích:
- Disponujeme procesy efektivního řízení zakázek.
- Každá zakázka je řízena přesně v souladu s jasnými pravidly a nastavenými procesy.
- Včasné zapojení manažerů a partnerů do procesu zakázky je samozřejmostí.
- Snažíme se neustále zlepšovat.
Vedení nese odpovědnost za řízení kvality a rizik a celkovou firemní kulturu.
Používáme celosvětový elektronický systém ověřování nezávislosti a potenciálního konfliktu zájmů, který slouží ke sledování služeb poskytovaných nejen konkrétní společnosti, ale i jejím spřízněným subjektům.
Dopady spolupráce na dobré jméno naší společnosti vyhodnocujeme pro každého klienta a jednotlivou zakázku.
Uplatňujeme jasná pravidla a robustní metodologie, dodržujeme vysoké standardy kvality a odbornosti.
Zaměstnanci se každoročně účastní řady odborných školení. Pravidelně navštěvují školení zaměřená na soulad s legislativou a etické jednání. Každoročně stvrzují svou nezávislost vůči auditním klientům. Každá z funkcí je vybavena širokou metodickou základnou a nástroji, jež odpovídají regulatorním požadavkům a reflektují nejnovější trendy v daném oboru.
Investujeme do rozvoje našich zaměstnanců.
Naším hlavním aktivem jsou zaměstnanci. Abychom mohli poskytovat kvalitní služby a přidanou hodnotu, které od nás naši klienti očekávají, podporujeme motivující a inspirativní pracovní prostředí a firemní kulturu. Dodržování našich hodnot zaměstnanci je předpokladem pro rozvoj dobrého jména naší společnosti. Klíčový je nábor vhodných kandidátů a jejich profesní rozvoj.
Co se týče zavedeného standardu kvality, každoročně procházejí vybrané zakázky kontrolou v rámci sítě KPMG, kterou provádějí pracovníci z jiných členských kanceláří. Stejně tak je každý rok interním testováním ověřován soulad s veškerými vnitřními pravidly společnosti.
Všichni zaměstnanci i jakákoliv třetí strana mohou využít etickou linku KPMG Hotline ke sdělení problému nebo stížnosti na neetické jednání.
Pro úspěšné a udržitelné podnikání je klíčová firemní kultura a její hodnoty, které jsou shrnuty v etickém kodexu.
Chceme se podílet na kultivaci podnikatelského prostředí, a proto se účastníme projektů, jež by tomu měly napomoci.
Více o transparentnosti za rok 2019 se můžete dočíst ve Zprávě o transparentnosti Zprávě o transparentnosti.
Inspirujeme k odpovědnému podnikání
Odpovědné podnikání je přínosem nejen pro komunitu, ale i pro odpovědné firmy samotné. Snažíme se myšlenku společenské odpovědnosti a udržitelnosti sdílet i s dalšími subjekty na trhu. Zapojujeme se do expertních organizací a pracovních skupin.
Byznys pro společnost
Jsme členem aliance Byznys pro společnost, největší odborné organizace zaměřené na šíření principů CSR a udržitelného podnikání v České republice. Ta sdružuje odpovědné firmy, které jsou při svém podnikání citlivé ke svému okolí a ve svém řízení zahrnují přístupy respektující potřeby společnosti, zaměstnanců, zákazníků a šetrnost vůči životnímu prostředí.
Řízení znalostí
Jsme znalostní organizace a chceme se rozvíjet a učit rychleji než ostatní. Systematicky pracujeme na rozvíjení a sdílení našich znalostí, abychom klientům mohli poskytovat ty nejlepší služby. Zavedli jsme principy řízení znalostí a odpovídající IT systémy. Neustále budujeme kulturu sdílení a učíme se navzájem. Chceme, aby každý zaměstnanec našel potřebné know-how ve správný čas a uměl ho použít ve správné souvislosti.
Principy Knowledge Managementu v KPMG
- Sdílej svoje znalosti.
- Vždy si uvědom, co můžeš sdílet a co ne.
- Znalosti, které sdílíš, udržuj aktuální a relevantní.
- Usnadni ostatním, aby tě našli a spolu s tebou znalosti, které nelze zdokumentovat. Aktualizuj informace o sobě na firemních profilech.
- Nezadržuj znalosti v uzavřených komunitách nebo systémech.
- Používej ke sdílení jednotné systémy a aplikace.
Oblasti Knowledge Managementu v KPMG
-
Obsah
- Vytváříme a zpřístupňujeme zdroje interního know-how (metodiky, postupy, vzory), pořizujeme externí informace (např. data o společnostech, majetkové provázanosti firem, průmyslové analýzy, novinové zprávy).
-
Spolupráce
- Propojujeme naše zaměstnance mezi sebou, urychlujeme sdílení informací vhodnou kombinací osobních setkání a komunikačních technologií.
-
Technologie
- Využíváme IT nástroje na sdílení znalostí napříč KPMG a zároveň hledáme další možnosti efektivního sdílení tam, kde centrální nástroje nestačí.
-
Kultura sdílení
- Máme zavedenou organizační strukturu a přidělené role a odpovědnosti, které podporují sdílení znalostí.
- Chceme, aby se kolegové cítili komfortně, když se potřebují poradit nebo zeptat na to, co sami nevědí. Učíme zaměstnance, že když se podělí o své znalosti, nic tím neztratí, ale naopak všichni získají a celá firma se posune rychleji dopředu.
- Podporujeme kolegy, aby se od sebe učili navzájem. V KPMG funguje řada formálních i neformálních komunit odborníků, které sdílejí znalosti nejen v elektronických úložištích, ale hlavně v rámci interních školení a workshopů.
Nástroje Knowledge Managementu
Portál KPMG
Firemní intranet je centrálním místem všech informací, které zaměstnanec potřebuje pro svoji práci. Obsahuje interní know-how, metodiky, postupy, firemní politiky, a vzorová stanoviska. Slouží jako rozcestník do pracovních a administrativních aplikací.
Více informací v dnešní době neznamená lepší přehled. Upřednostňujeme kvalitu před množstvím. Chceme, aby naše znalosti byly aktuální a abychom nezahlcovali zaměstnance množstvím nerelevantních dat, v nichž by se ztráceli. Zatímco v roce 2018 jsme se zaměřovali na modernizaci intranetu, jednotný design a zjednodušený vzhled stránek, rok 2019 byl ve znamení nastavení pravidel pro aktuálnost obsahu. Důraz jsme kladli také na schopnost uživatelů najít relevantní obsah.
KPMG Teams
V roce 2019 jsme zahájili pilotní provoz KPMG Teams. Jedná se o cloudovou aplikaci pro spolupráci, která je součástí sady Office 365 a funguje jako „hub pro týmovou práci“, což znamená, že v jedné aplikaci lze udělat co nejvíce práce. Týmy poskytují svým členům místo pro sdílení informací, spolupráci na obsahu a vzájemnou komunikaci různými způsoby. Jako cloudový nástroj umožňují koncovým uživatelům přístup k obsahu, kdekoli a kdykoli potřebují, v kanceláři, vzdáleně nebo přes mobilní zařízení.